مقالات

طرز تهیه شکلات سفید و مواد تشکیل دهنده آن

شکلات سفید در واقع نوعی شیرینی است که طرفداران بسیاری دارد. طرز تهیه شکلات سفید نیز راحت است چرا که این شکلات از کره کاکائو، شکر، شیر، سایر مواد افزودنی و وانیل تشکیل می شود. طرز تهیه شکلات سفید با شکلات قهوه ای نیز با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. برای تهیه شکلات سفید از دانه های کاکائو استفاده نمی شود. اما با این حال شکلات سفید طعم بسیار خوب و منحصر به فردی دارد. شکلات سفید ممکن است نسبت به شکلات قهوه ای طرفداران بسیاری نداشته باشد اما ترکیب آن با شکلات قهوه ای بی نظیر است و افراد زیادی هستند که به شکلات سفید علاقه دارند. با استفاده از این شکلات می توان دسر ها و شیرینی های بی نظیری درست کرد و اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به درست کردن شیرینی ها و دسر های مختلف علاقه دارید با استفاده از شکلات سفید می توانید تنوع ایجاد کنید و یک دسر خوشمزه برای خود و یا خانواده تان حاضر کنید. ترکیب شکلات سفید و قهوه ای نیز بی نظیر است و می توان با ترکیب این دو نوع شکلات، دسر های مختلفی درست کرد و از خواص بی نظیر و  و طعم بسیار خوب آن ها بهره مند شد. حال اگر قصد تهیه شکلات سفید را دارید ما در این مقاله طرز تهیه شکلات سفید را بیان کرده ایم. پس تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کره کاکائو چیست؟

در دستور پخت و طرز تهیه شکلات سفید، از کره کاکائو استفاده می شود. کره کاکائو در واقع نوعی روغن است که از دانه های کاکائو حاصل می شود. کره کاکائو زرد رنگ است به همین دلیل شکلات سفید نیز طیف رنگی نزدیک به کره کاکائو را دارد اما کمی روشن تر است. برای تهیه کره کاکائو دانه های کاکائو را جدا می کنند سپس آن ها را بو داده و فشرده می سازند در این حالت کره کاکائو از دانه های کاکائو به دست آید و باقی مانده های آن نیر به صورت پودر کاکائو فرآوری می شود. کره کاکائو بسیار مقوی است و علاوه بر تولید شکلات سفید از آن استفاده های بسیاری می شود. از کره کاکائو در صنعت پزشکی و آرایشی بهداشتی نیز استفاده می شود چرا که کره کاکائو سرشار از اسید های چرب است و خاصیت آبرسانی و تغذیه رسانی پوست را دارد. برخی تحقیقات نشان داده است که کره کاکائو توانایی پیشگیری و درمان برخی بیماری های پوستی را نیز دارد و همچنین ممکن است در برابر آسیب های پوستی و پیری زودرس موثر باشد. کره کاکائو منبعی سرشار از ویتامین  Eاست که از همه جهات برای بدن انسان مفید است.

کره کاکائو: توجه کنید که از کره کاکائو اصل استفاده کنید.

پودر شیر خشک: بهتر است برای درست کردن شکلات سفید از شیر خشک استفاده کنید چرا که با استفاده از شیر مایع ممکن است شکلات به دست آمده به خوبی سفت نشود و یا شکل نگیرد.

شیرین کننده: برای شیرین کردن شکلات سفید می توانید از شکر و یا پودر قند استفاده کنید.

وانیل: استفاده از وانیل در تهیه شکلات سفید اختیاری است و طعم آن را بهتر می کند.

طرز تهیه شکلات سفید مرحله به مرحله

مرحله 1: طرز تهیه شکلات سفید چندان سخت نیز در مرحله اول ابتدا می بایستی کره کاکائو را ذوب کنید اگر قطعاتی بزرگ از کره کاکائو را تهیه کرده اید بهتر است ابتدا آن را خرد کنید و به قطعات کوچک تر تقسیم کنید چرا که قطعات کوچک تر راحت تر ذوب می شوند.

مرحله 2: بعد از اینکه کره کاکائو شما به خوبی ذوب شد حال می توانید پودر قند و یا شکر به آن اضافه کنید. برای جلوگیری از گوله شدن مواد می توانید شکر ها را آسیاب کنید. سپس شیر خشک را به مواد تان اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد یک دست شود.

مرحله 3: در طرز تهیه شکلات سفید برای اینکه شکلات به دست آمده یک دست و صاف باشد بهتر است مواد را در یک مخلوط کن و یا میکسر ریخته و به مدت 2 تا 3 دقیقه آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله 6: شکلات سفید به دست آمده را در قالب مورد نظر خود بریزید و در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. بهتر است آن را 20 تا 30 دقیقه در فریزر قرار دهید سپس به یخچال منتقل کنید. حتی می توانید در صورت نیاز مغز پسته و یا بادام نیز به آن اضافه کنید.

نتیجه گیری

از آن جایی که طرز تهیه شکلات سفید آسان است از آن می توانید در تهیه شیرینی ها و دسر های خوشمزه استفاده کنید. و از آنجایی که شکلات سفید یک شیرینی مقوی به حساب می آید برای کودکان نیز مناسب است. کره کاکائو اصل و مرغوب را با قیمت بسیار مناسب از مجموعه لاردی می توانید تهیه کنید. برند لاردی یک برند با کیفیت ایرانی است که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است. لاردی با تولید محصولات بسیار با کیفیت و با ارزش غذایی بسیار بالا توانسته به نوعی جایگزین نمونه های خارجی محصولات خوراکی شود و به دلیل اینکه تولید کشور ایران است محصولات آن نیز بسیار مقرون به صرفه است. محصولات تولید شده توسط شرکت لاردی شامل: کره بادام زمینی، کره کاکائو، کره فندق، کرم بیسکویت، کرم کاکائو و غیره می باشد. فروش محصولات با کیفیت لاردی از روش های مختلفی صورت می گیرد که شما می توانید به صورت عمده و تکی محصولات این شرکت را خریداری نمایید.

نوشته های مشابه