مقالات

نسبت رنگ شکلات با طعم آن در چیست؟

نسبت رنگ شکلات با طعم آن

نسبت رنگ شکلات با طعم آن در چیست؟

شکلات ها طعم و ها و رنگ های مختلفی دارند و رنگ شکلات نسبت مستقیمی با طعم آن دارد. نسبت رنگ شکلات با طعم آن برای علاقه مندان به شیرینی جات و شکلات به وضوح مشخص است. شکلات در واقع یکی از محبوب ترین خوراکی شیرین در جهان است و مردم در سراسر جهان بیش از 3 میلیون تن دانه کاکائو در طی سال مصرف می کنند. خوردن شکلات باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و برای قلب و مغز انسان نیز بسیار مفید است. شکلات در واقع از درخت کاکائو و دانه های آن ساخته می شود که در آمریکای جنوبی کشت می شود. این نوع درختان در استوا رشد می کند و به علت محبوبیت بسیار شکلات در سراسر جهان، مزارع های بسیاری در قاره های مختلف مانند آفریقای غربی و آسیای جنوبی نیز اقدام به پرورش و کشت درخت کاکائو کرده اند. نسبت رنگ شکلات با طعم آن بسته به نوع شکلات متفاوت است و این طعم و رنگ با استفاده از مواد تشکیل دهنده ای که در شکلات استفاده می شود متغیر است.

نسبت رنگ شکلات با طعم آن

نسبت رنگ شکلات با طعم آن به چه چیزی بستگی دارد؟

نسبت رنگ شکلات با طعم آن به چیز های زیادی بستگی دارد بعضی از شکلات ها رنگ قهوه ای کمرنگی دارند و برخی پر رنگ تر هستند. اما بارزترین ویژگی های آن ها به نوع شکلات بستگی دارد. شکلات به صورت کلی سه نوع است که شامل: شکلات شیری، شکلات تلخ و شکلات سفید می باشد. شکلات شیری رنگی قهوه ای روشن، شکلات تلخ به رنگ قهوه ای تیره و شکلات سفید نیز تقریبا به رنگ زرد کمرنگ متمایل به سفید است. این سه نوع شکلات از لحاظ طعم با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند و به هیچ عنوان شبیه به هم نیستند. هرچه طیف رنگی شکلات به تیره میل می کند طعم آن تلخ تر می شود و هر چه به سمت رنگ روشن تر می رود شیرین تر است. شکلات تلخ و شکلات شیرین از دانه های و عصاره کاکائو ساخته می شود اما در تهیه شکلات سفید از دانه های کاکائو استفاده نمی شود به همین علت این شکلات طعم متفاوت تری نسب به آن دو نوع شکلات دارد.

نسبت رنگ شکلات با طعم آن

انواع شکلات های موجود در بازار

همانطور که گفته شد شکلات ها انواع مختلفی دارند و نسبت رنگ شکلات با طعم آن از طریق نوع آن تعیین می شود.که انواع شکلات ها و مواد تشکیل دهنده آن ها شامل موارد زیر می باشد:

شکلات شیری: شکلات شیری محبوب ترین نوع شکلات در میان کودکان و بزرگسالان به شمار می آید. شکلات شیری رنگ قهوه ای روشن، بافتی نرم و عطر و طعمی شیرین دارد. این شکل از ترکیب عصاره کاکائو و کره کاکائو با شیر و شکر تهیه می شود. و گاهی اوقات برای افزایش نرمی و سفتی آن نیز مواد افزودنی دیگر به آن اضافه می کنند. یک تکه شکلات شیری رایحه ای از کارامل، وانیل و شکر را دارد. شکلات شیری دارای طعم و مزه بی نظیری است و می توان آن را شیرین و شکلاتی توصیف کرد.

شکلات تلخ: شکلات تلخ با رنگ قهوه ای تیره دومین نوع محبوب شکلات است که به آن شکلات سیاه نیز گفته می شود. این نوع شکلات شیرینی کمتری نسبت به شکلات شیری دارد و در سال های اخیر به علت منتشر شدن مقاله های متعدد درباره فواید سلامتی این شکلات، محبوبیت شکلات تلخ افزایش یافته است. این شکلات طیف تلخی و شیرینی مختلفی دارد که نسبت رنگ شکلات با طعم آن بر اساس درصد خالصی شکلات محاسبه می شود. هر چه درصد این نوع شکلات بیشتر باشد رنگ آن تیره تر و مزه آن نیز تلخ تر است.

شکلات سفید: شکلات سفید رنگ بسیار روشنی دارد و در بیشتر مواقع رنگ آن به سفید و زردی تمایل دارد. این نوع شکلات فاقد عطری و طعمی مشابه نسبت به شکلات شیری و شکلات تلخ  است، چرا که از دانه های کاکائو تهیه نمی شود. این شکلات از محبوبیت کمتری نسبت به دو نوع شکلات شیری و شکلات تلخ برخوردار است و بسیار شیرین است. اما بازهم طرفداران مختص به خود را دارد و در تهیه انواع دسر ها از آن استفاده می شود.

فواید شکلات برای سلامتی

شکلات برای سلامتی انسان بسیار مفید است خصوصا شکلات تلخ که میزان شکر به کار رفته در آن نیز کم است. مطالعات نشان داده است که مصرف شکلات منجر به کاهش مشکلات قلبی می شود. همچنین شکلات ممکن است برای مغز نیز مفید باشد و خطر آلزایمر در افراد مسن را کاهش می دهد. مصرف شکلات اغلب با تاثیرات مثبت خلق و خو همراه است. بسیاری عقیده دارند که مصرف شکلات بر روی افسردگی نیز تاثیرگذار است و احساس خوبی به انسان میدهد. اما با این حال مصرف بیش از حد شکلات شیری به علت قند بسیار زیاد آن توصیه نمی شود. اما مصرف شکلات در حالت متعادل برای سلامتی و روحیه انسان بسیار مفید است و احساس شادی به افراد می بخشد. همچنین شکلات در رشد کودکان نیز تاثیر جدی دارد.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم نسبت رنگ شکلات با طعم آن را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. مجموعه لاردی نیز تولیدات خود را از فرآورده های شکلاتی و فندقی آغاز کرده است. این مجموعه با تحقیق و تلاش فراوان و به وسیله کارشناسان بسیار حرفه ای در این زمینه توانسته محصولاتی تولید کند که ارزش غذایی بسیار بالای داشته باشد. به همین علت محصولات این شرکت ظرف مدت بسیار کوتاهی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و توانسته جایگزین نمونه های خارجی محصولات فرآورده های فندقی و شکلاتی شود. بنابراین با استفاده از محصولات لاردی می توانید طعم دلنشین شکلات ها و کرم کاکائو های بسیار مرغوب را بچشید.

نوشته های مشابه