مقالات

کره بادام زمینی چگونه تهیه می‌شود و مصرف آن چه مزایای را به همراه دارد؟

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی چیست؟

کره بادام زمینی یکی از ترکیبات مقوی و خوشمزه‌ای است که به تازگی جایگاه خود را در سبد غذایی ایرانیان کشف کرده است و از محبوبیت بسیار بالایی در میان نوجوانان و کودکان برخوردار می‌باشد. این محصول از نظر میزان ترکیبات مغذی و ویتامین‌‌های مورد نیاز بدن یکی از معجزات طبیعت محسوب می‌شود و مصرف آن می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن شما به طیف وسیعی از املاح معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات ریز مغذی را برطرف کند و این موارد باعث شده‌اند تا این کره بی نظیر و خوشمزه به عضوی جدایی ناپذیر از سفره‌های صبحانه و عصرانه تبدیل شود. این کره گیاهی پرخاصیت برخلاف تصورات مردم از نظر میزان کالری و چربی‌های غیر اشباع نیز در سطح مناسبی قرار دارد و مصرف مداوم آن در افرادی که به صورت روزانه و یا هفتگی ورزش می‌کنند به هیچ عنوان موجب چاقی و یا اضافه وزن نمی‌شود و در واقع، تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان داده‌اند که مصرف کره بادام زمینی در زنان باردار و یا بانوانی که در دوران یائسگی به سر می‌برند می‌تواند از تجمع چربی در قلب و یا زیر پوست جلوگیری نماید و موجب تناسب اندام در مصرف کنندگان شود. جالب است بدانید طرز تهیه این کره بی نظیر و خوشمزه آنچنان پیچیده و سخت نیست و شما نیز می‌توانید با کمی صبر و حوصله این ترکیب بی نظیر را در منزل تهیه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. به منظور آشنایی با طرز تهیه این کره خوش طعم در ادامه به ما همراه باشید.

کره بادام زمینی میان وعده‌ی مناسبی برای کودکان و نوجوانان است

طرز تهیه کره بادام زمینی:

  • در مرحله اول شما به بادام زمینی برشته شده و یا بو داده نیاز دارید و می‌توانید آن را از آجیل فروشی‌ها تهیه نمایید. همچنین، شما می‌توانید بادام زمینی تازه را خریداری کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه و با دمای 350 درجه فارنهایت در داخل فر قرار دهید تا به خوبی برشته شوند. به منظور مغز پخت شدن بادام زمینی بهتر است که آن‌ها را قبل از قرار دادن در داخل محفظه‌ی فر با کمک فویل آلومینیومی بپوشانید.

 

  • بادام زمینی‌های برشته شده را در میان پارچه قرار دهید و یا فشار دادن و یا تکان دادن پارچه پوست آن‌ها را جدا کنید. دقت داشته باشید که پوست بادام زمینی موجب تغییر طعم کره بادام زمینی خواهد شد و در این مرحله شما باید تمامی پوست‌ها را با دقت جدا کنید.

 

  • بادام زمینی‌های بدون پوست را در داخل دستگاه مخلوط کن و یا غذا ساز بریزید و به مدت 2 تا 4 دقیقه آن‌ها را مخلوط کنید تا بادام زمینی‌ها به اندازه‌های کوچک‌تری تقسیم شوند.

 

  • در این مرحله باید به ازای هر 300 گرم بادام زمینی 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن مایع را به همراه مقداری نمک به مخلوط بادام زمینی اضافه کنید. همچین، در صورت تمایل می‌‌‌توانید کمی شکلات صبحانه را نیز به این مخلوط اضافه کنید تا موجب خوش طعم شدن کره شود.

 

کره بادام زمینی به عضوی جدایی ناپذیر از سبد غذایی ایرانیان تبدیل شده است

  • پس از اضافه کردن این موارد مخلوط کردن بادام زمینی‌‌ها را به مدت 10 دقیقه دیگر ادامه دهید تا ترکیبی یک دست از مواد اضافه شده حاصل شود. به یاد داشته باشید که در طول این مدت شما باید با کمک یک قاشق چوبی و یا فلزی مخلوط بدست آمده را هر چند دقیقه یک بار هم بزنید تا تمامی ذرات بادام زمینی بطور کامل خرد و یکدست شوند.

 

  • در نهایت کره بادام زمینی خوشمزه خود را به ظروف نگهداری انتقال دهید و در یخچال و یا دمای اتاق نگهداری نمایید.

 

  • توجه داشته باشید که نگهداری این ترکیب در یخچال موجب سفت شدن آن خواهد شد ولی از طرفی، مدت زمان ماندگاری این کره در یخچال 3 ماه است و این میزان در دمای اتاق به 1 ماه کاهش می‌یابد.
مصرف روزانه کره بادام زمینی از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند

مصرف روزانه کره بادام زمینی از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند

خواص خارق العاده کره بادام زمینی:

 

  • این ترکیب منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد و مصرف آن از بروز سرطان جلوگیری خواهد کرد.

 

  • بادام زمینی حاوی ویتامین‌ E است و سرشار از مس، منگنز، فسفر و منیزیم می‌باشد و نقش این ترکیبات در سلامت قلب و مغز اثبات شده است.

 

  • بادام زمینی دارای فولات و یا ویتامین B9 می‌باشد و این ماده از بروز نقص‌های مادرزادی در جنین جلوگیری می‌کند.

 

  • بادام زمینی قاتل کلسترول خون است و مصرف مداوم آن از بروز سنگ صفرا و انسداد عروق جلوگیری می‌کند.

 

  • کره بادام زمینی دارای نقش بسیار مهمی در سلامت پوست می‌باشد و از بروز شوره سر و یا ریزش مو جلوگیری می‌کند.

 

  • میزان کلسیم بادام زمینی بسیار زیاد است و مصرف این دانه‌ی روغنی در سنین رشد توسط متخصصان توصیه شده است.

 

  • مصرف بادام زمینی یکی از درمان‌های خانگی رایج برای مشکلاتی همچون: سرفه و خس خس سینه، عفونت‌های تنفسی و عفونت گلو می‌باشد.

کره بادام زمینی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است

آیا کره بادام زمینی لاردی از نظر طعم و مزه با کره‌های خانگی متفاوت است؟

تیم کنترل کیفی لاردی با دقت و وسواس زیادی فرایند بررسی طعم، مزه و میزان ماندگاری محصولات این شرکت را انجام می‌دهد تا از کیفیت و طعم محصولات مطمئن شود و این مورد باعث شده است تا تمامی کره‌ها و شکلات‌های برند لاردی از نظر طعم و مزه به محصولات خانگی بسیار نزدیک باشند و بتوانند لبخند رضایت را بر لب‌های مشتریان بنشانند. همچنین، لازم به ذکر است که لاردی از بهترین مواد اولیه برای تولید کره استفاده می‌کند و تازه بودن مواد اولیه استفاده شده در ساخت انواع کره‌ها و شکلات‌های لاردی یکی از رمز‌های موفقیت و محبوبیت این برند در میان مردم است. بنابراین، چنانچه زمان کافی برای تهیه کردن این کره خوشمزه و مقوی در منزل را ندارید می‌توانید با خیالی آسوده از محصولات لاردی استفاده کنید و با طعم واقعی کره بادام زمینی آَشنا شوید.

تولیدات لاردی از نظر طعم و مزه جزو بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار هستند

نوشته های مشابه