مقالات

نقش کره های غیر لبنی در میان وعده ها

نقش کره های غیر لبنی در میان وعده ها

نقش کره های غیر لبنی در میان وعده ها

کره های غیر لبنی می توانند بهترین جایگزین برای کره لبنی باشند. اغلب افراد از مصرف کره لبنی به دلیل داشتن چربی و کالری بالا اجتناب می کنند و موضوع جایگزینی این نوع کره با کره های غیر لبنی در راستای حفظ سلامت آنها صورت می پذیرد. با این همه به هنگام صحبت از کره، هنوز هم بیشتر افراد به کره حیوانی یا همان کره لبنی فکر می کنند در حالی که منظور از کره می تواند کره های مفیدی چون انواع کره های غیر لبنی نیز باشد.

در این متن به بررسی خواص برخی از کره های غیر لبنی که کره های گیاهی نیز نامیده می شوند می پردازیم. در پروسه تهیه این نوع کره ها انواع مغز دانه ها را توسط دستگاه های مخصوص خرد کرده و به شکل کره در می آورند. با افزایش گرایش مردم و به خصوص ورزشکاران به مصرف انواع کره های گیاهی چون کره بادام زمینی، کره فندق و … روز به روز دستگاه ها و شرکت های کره گیری و تولید کننده انواع کره های غیر لبنی افزایش یافته اند و در حال حاضر مراکز زیادی وجود دارند که در زمینه تولید و عرضه انواع این نوع کره ها به فعالیت می پردازند.

خواص برخی از کره های غیر لبنی

در اینجا به بررسی خواص دو نوع بسیار پرطرفدار از انواع کره های غیر لبنی، کره بادام زمینی و کره فندق، می پردازیم. برخی افراد این نوع کره ها را با مالیدن روی انواع نان ها، مخصوصا نان تست، میل می کنند و برخی دیگر همچون قنادها و افراد علاقمند به کیک و شیرینی پزی در منزل از این نوع کره ها برای تهیه خمیر های کیک و شیرینی استفاده می کنند. خمیر های تهیه شده با استفاده از کره های بادام زمینی، فندق و پسته می توانند در عین طبیعی و مفید بودن برای بدن، طعم بسیار خوشایندی نیز به کیک و شیرینی بدهند.

کره بادام زمینی

خواص برخی از کره های غیر لبنی- کره بادام زمینی

بیش از یک قرن از تولید کره بادام زمینی برای اولین بار می گذرد و این محصول هنوز هم یکی از لذیذترین و خوش طعم ترین خوراکی ها در سراسر جهان محسوب می شود. مسلما دلیل محبوبیت بالای این نوع از انواع کره های غیر لبنی تنها نمی تواند طعم دلنشین آن باشد و مزایای سلامتی و فواید بسیار این محصول نیز در این استقبال و محبوبیت نقش دارند. کره بادام زمینی با دارا بودن درصد بالایی از پروتئین باعث ایجاد سیری می شود و از این رو اغلب پزشکان متخصص رژیم غذایی در برنامه های رژیمی خود برای افراد چاق استفاده از کره بادام زمینی را به دلیل نقش پررنگ آن در جلوگیری از پرخوری توصیه می کنند. البته مصرف زیاد کره بادام نیز همچون هر ماده غذایی دیگری مناسب نیست و خود می تواند عامل چاقی محسوب شود.

اغلب ورزشکاران و کسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند در رژیم غذایی خود و به ویژه در وعده صبحانه و میان وعده ها، از کره بادام زمینی استفاده می کنند. پس اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید بایستی مصرف این نوع از انواع کره های غیر لبنی را در برنامه خود داشته باشید. لازم به ذکر است همانطور که گفته شد کره بادام زمینی هم می تواند در کاهش وزن موثر باشد و هم موجب افزایش وزن شود. پس یک پزشک مخصوص رژیم غذایی می تواند از این ماده خوراکی هم در رژیم غذایی مراجعه کنندگان چاق خود که قصد لاغری دارند استفاده کند و هم در رژیم غذایی افراد لاغری که برای چاق شدن به مطب پزشک مراجعه می کنند.

کره بادام زمینی از آنجایی به عنوان عامل لاغری در برنامه غذایی افراد چاق استفاده می شود که می تواند با سیر نگه داشتن فرد برای مدت طولانی از اشتهای او برای پر خوری بکاهد و هم به دلیل دارا بودن کالری به نسبت زیاد می تواند به افزایش وزن با استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی منجر شود.

در حالت کلی فواید کره بادام زمینی را می توان شامل مواردی به شرح زیر دانست:

  • کره بادام زمینی سطح کلسترول مضر خون را کاهش می دهد و از این رو می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی نیز جلوگیری کند.
  • دارای فیبر بالایی است و می تواند علائم یبوست را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • منبع غنی از آهن است و در درمان کم خونی بسیار موثر عمل می کند.
  • منگنز موجود در آن باعث تقویت و حفظ سلامت استخوان ها می شود.
  • با دارا بودن ویتامین E می تواند کمک موثری به کنترل فشار خون نماید.

کره فندق

خواص برخی از کره های غیر لبنی- کره فندق

این نوع از انواع کره های غیر لبنی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است؛ ویتامین هایی چون ویتامین های A، C، E، B1 و B2 و همچنین مواد معدنی همچون فسفر، آهن، منیزیم، گوگرد، پتاسیم، روی و … در فندق به وفور وجود دارند و به مراتب کره این مغز نیز حاوی این مواد و ویتامین های مفید می باشد.

خواص کره فندق برای بدن را می توان شامل مواردی به شرح زیر دانست:

  • سموم را از بدن دفع می کند
  • برای درمان درد سینه و سرفه مفید است
  • برای مبتلایان به دیابت غذای بسیار خوب و مناسبی محسوب می شود
  • می تواند اسیدهای چرب امگا 6 مورد نیاز بدن را تامین کند
  • سرشار از فیبر است و می تواند در درمان و کاهش علایم افرادی که دارای ناراحتی گوارشی هستند موثر عمل کند.
  • مقوی موثر و ارگانیک روده و معده محسوب می شود.

جهت تهیه مرغوب ترین و بهترین کره بادام زمینی و کره فندق با قیمت مناسب می توانید اقدام به خرید اینترنتی محصولات ما در مجموعه لاردی نمایید.