مقالات

تفاوت کره لبنی با کره فندق در چیست؟

تفاوت کره لبنی با کره فندق در چیست؟

تفاوت کره لبنی با کره فندق بسیار است. کره فندق یک محصول فرآوری شده از فندق است که یک نوع کره گیاهی محسوب می شود اما کره لبنی از شیر تهیه می شود و چربی بسیاری دارد. کره لبنی حاوی ویتامین و مواد مغذی  است اما این نوع کره، کالری و چربی زیادی دارد که ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. کره فندق نیز از فندق آسیب شده شکر و سایر مواد افزودنی تهیه می شود این نوع کره نیز خواص بسیاری دارد و سرشار از آهن است. تفاوت کره لبنی و کره فندق در این است که کره لبنی یک کره حیوانی است که افراد وگان از این نوع کره را استفاده نمی کنند اما کره فندق یک کره کاملا گیاهی است که از فندق تهیه شده و طعم بسیار خوبی نیز دارد. همچنین کره فندق یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی است قصد کاهش وزن دارند. این کره همچنین یک جایگزین مناسب برای کره بادام زمینی و افرادی که به بادام زمینی آلرژی دارند می باشد. نمی توان گفت که کره فندق کالری و چربی ندارد اما کالری و چربی آن از کره لبنی کمتر است. همچنین کره فندق را می توانید با شکلات و یا کرم کاکائو مخلوط کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

تفاوت کره لبنی با کره فندق در طعم و مزه

تفاوت کره لبنی با کره فندق در طعم و مزه این دو مواد غذایی بسیار مشهود است. از آن جایی که کره لبنی از شیر تهیه می شود و بوی و طعمی شیبه ماست دارد این نوع کره به رنگ زرد مایل به سفید است. کره لبنی به علت کالری و انرژی زیادی که دارد بیشتر در وعده های صبحانه میل می شود. هر صد گرم کره حیوانی حدود 700 گرم کالری دارد. از کره لبنی گاهی اوقات در پخت غذاهای مختلف نیز استفاده می شود چرا که این ماده غذایی دارای اسید های چرب است و به جای روغن می توان از آن استفاده کرد. کره فندق به دلیل این که از فندق تهیه شده طعم مزه ای همانند فندق دارد این کره سرشار از اسید آمینه ها و ویتامین های ضروری بدن است برخی در تهیه کره فندق از شکر نیز استفاده می کند اما بهتر است که در صورت تمایل کره فندق بدون شکر خریداری نمایید و آن را با شیرین کننده های طبیعی مانند عسل شیرین کنید. کره فندق نیز معمولا یک وعده مقوی برای صبحانه به شمار می آید اما با این حال از آن می تواند در تهیه شیرینی ها و دسر های مختلف استفاده کرد.

فواید و خواص کره فندق

یکی دیگر از تفاوت کره لبنی با کره فندق در فواید و خواص این دو ماده غذایی است. به صورت کلی فندق حاوی فیبر غذایی است فندق یک میان وعده مغذی برای بدن است. کره فندق نیز به همین ترتیب سرشار از فیبر، کلسیم و فسفر است. خوردن فیبر زیاد کارایی روده را به صورت منظم تنظیم می کند.  از این رو این ماده غذایی برای یبوست بسیار مناسب است. کره فندق سرشار از ویتامین E است که برخی منابع معتبر ثابت کرده اند که ویتامین E می تواند بدن را در برابر انواع آسیب های سلولی و بروز سرطان محافظت کند. کره فندق برای تقویت حافظه و هوش نیز بسیار مناسب است به همین علت یک میان وعده بسیار مقوی برای کودکان و نوجوانان در مدرسه به شمار می آید. همچنین این ماده غذایی یکی از بهترین مکمل های غذایی برای خردسالان و کودکان برای رشد آن ها است. کره فندق سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش التهاب، کلسترول خون و همچنین سلامت قلب نیز کمک کند.

طرز تهیه کره فندق خانگی

کره فندق را به راحتی می توان در خانه و با دستورالعمل هایی آماده کرد. تفاوت کره لبنی با کره فندق در طرز تهیه و دستور العمل آن ها نیز می باشد. تهیه کره لبنی در خانگی کمی دشوار است و تهیه آن به مهارت و تلاش بسیاری نیاز دارد. به همین علت بسیار ترجیح می دهد از فروشگاه ها و یا سوپر مارکت ها این کره را تهیه کنند. اما کره فندق را به راحتی می توانید در خانه نیز تهیه کنید. برای تهیه کره فندق خانگی می بایستی فندق های خام را پوست کنده و به مدت 15 دقیقه با دمای 165 درجه سانتی گراد در فر قرار دهید. بعد از بیرون آوردن فندق ها از فر کمی صبر کنید تا خنک شوند سپس پوسته نازک قهوه ای رنگ فندق را از آن ها جدا سازید. حال فندق ها آماده مخلوط شدن هستند آن ها را در یک غذاساز و یا مخلوط کن پر سرعت قرار دهید تا به خوبی آسیاب شوند هر چه مدت زمان بیشتری فندق ها با یکدیگر مخلوط شوند کره فندق قوام بیشتری دارد. بعد از اینکه کره فندق به خوبی آسیاب شد باید آن را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید و در یخچال بگذارید بعد از مدت 2 تا 3 ماه کره فندق شما آماده مصرف است.

نتیجه گیری

امیدواریم این مقاله به خوبی پاسخگوی سوال شما درباره تفاوت کره لبنی و کره فندق بوده باشد. کره فندق یک ماده غذایی بسیار با ارزش است که در بین خانواده های ایرانی چندان شناخته شده نیست اما به علت خواص بسیار خوبی که دارد مصرف آن توصیه می شود. مجموعه لاردی نیز تولیدات خود را در زمینه کره فندق، کره بادام زمینی، کرم کاکائو و غیره آغاز کرده است محصولات این شرکت توسط بهترین و مرغوبترین مواد اولیه و با بهترین روش ها تولید می شود و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد محصولات لاردی در مدت زمان کم توانسته خود را اثبات کند و جایگزین نمونه های خارجی بشود.

نوشته های مشابه