مقالات

بهترین روش برای نگهداری طولانی مدت کره فندق

بهترین روش برای نگهداری طولانی مدت کره فندق

بهترین روش برای نگهداری طولانی مدت کره فندق

کره فندق از جمله محبوب ترین کره های غیر لبنی محسوب می شود که به دلیل گیاهی و ارگانیک بودن، داشتن طعمی دلپذیر و خوشایند، بافت خامه ای و دارا بودن ترکیبات مغذی فراوان، طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کرده است. یکی دیگر از دلایل استقبال از این نوع کره غیر لبنی گیاهی ماندگاری بالای آن می باشد. اما مسلما افزایش مدت ماندگاری این ماده خوراکی نیز مانند هر ماده غذایی و خوراکی دیگری دارای نکات مخصوص به خود است که در این متن قصد پرداختن به این نکات را داریم. جهت کسب اطلاعات سودمند در این باره با ما همراه باشید.

کره فندق هرگز خراب نمی شود!- آیا این گفته صحیح است؟

به دلیل ماندگاری بالای این نوع از انواع کره های گیاهی برخی افراد فکر می کنند که کره فندق هرگز خراب یا فاسد نمی شود اما آیا واقعا چنین است؟

اینکه کره فندق ماندگاری بسیار بالایی دارد کاملا صحیح است، علت ماندگاری بالای این کره گیاهی درصد بالای چربی آن و رطوبت بسیار کم و ناچیز موجود در ترکیب این ماده خوراکی می باشد. در هر ماده غذایی که میزان رطوبت کم باشد فساد و رشد باکتری کمتر اتفاق می افتد و از این رو آن ماده می تواند ماندگاری بسیار بالایی از خود نشان دهد.

اما این بدان معنا نیست که کره فندق هیچ گاه خراب یا فاسد نمی شود. ماندگاری کره فندق تحت تاثیر برخی عوامل می تواند کمتر یا بیشتر شود که در زیر به بررسی آنها می پردازیم.

عواملی که بر ماندگاری کره فندق تاثیر می گذارند

 

عواملی که بر ماندگاری کره فندق تاثیر می گذارند

یکی از مهم ترین و اساسی ترین عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری کره فندق، نحوه تولید آن است. در شرکت های تولیدکننده  این نوع از انواع کره های غیر لبنی علاوه بر فندق خالص از برخی مواد نگهدارنده و تثبیت کننده نیز استفاده می کنند؛ تثبیت کننده های متداول شامل روغن پالم، انواع روغن گیاهی هیدروژنه و … است و نگهدارنده های متداول نیز موادی چون بنزوات سدیم را شامل می شوند. همانطور که از نام آنها پیداست مواد نگهدارنده، جهت افزایش طول عمر کره فندق در ترکیب آن بکار می روند (این فرآیند از طریق ممانعت از رشد میکروب ها انجام می شود)، تثبیت کننده ها نیز ترکیباتی هستند که از جدایی روغن محصول جلوگیری کرده و بافت و ظاهر کره های گیاهی را حفظ می کنند.

در کره های فندقی که در پروسه تولید آنها از انواع تثبیت کننده و نگهدارنده ها استفاده می شود معمولا طول عمر کره گیاهی حاصل در صورتی که درب آن باز شود 2 تا 3  ماه و در غیر این صورت (درب آن باز نشده باشد) 6 الی 24 ماه خواهد بود. البته این مدت زمان در حالتی است که کره در دمای محیط و فضای آشپزخانه نگهداری شود و در مورد نگهداری آن در یخچال مسلما مدت زمان ماندگاری محصول بالاتر می رود.

در مورد محصولات شرکت های تولید کننده ای که در پروسه تولید کره های غیر لبنی آنها همچون کره فندق از انواع تثبیت کننده و نگهدارنده استفاده نمی شود طول عمر و ماندگاری محصولات کوتاه تر می شود. این شرکت ها غالبا به دلیل عدم استفاده از این مواد شیمیایی محصولات خود را با نام طبیعی به بازار عرضه می کنند و محصولات آنها حاوی بیش از 90 درصد فندق خالص است.

کره فندق طبیعی (بدون نگهدارنده و تثبیت کننده) نیز در صورتی که درب آن باز نشده باشد می تواند چند ماه در دمای محیط آشپزخانه و حدود یک سال در داخل یخچال نگهداری شود؛ اگر درب آن باز شده باشد ماندگاری این محصول در دمای محیط و در درون یخچال به ترتیب به حداکثر یک ماه و 3 الی 4 ماه کاهش می یابد.

توصیه ای جهت حفظ تازگی کره فندق

توصیه ای جهت حفظ تازگی کره فندق

جهت حفظ تازگی کره فندق به خصوص کره فندق طبیعی (بدون نگهدارنده) که در پروسه تولید آن تنها فندق ارگانیک و نمک به کار رفته است، پس از باز کردن درب محصول، حتما آن را داخل یخچال قرار دهید و از نگهداری محصول در دمای محیط اجتناب کنید چرا که با این کار می توانید مدت زمان ماندگاری آن را تا حد زیادی بالا ببرید.

البته توجه داشته باشید که مدت زمان ماندگاری کره فندق می تواند در برندهای مختلف این محصول متفاوت باشد چرا که شرکت های مختلف تولید کننده با برندهای مختلف از مواد اولیه و افزودنی های مجاز متفاوتی در مقادیر مختلف در پروسه تولید محصول استفاده می کنند. توصیه دیگر این است که حتما پیش از خرید و مصرف کره فندق با هر برندی حتما به تاریخ تولید و تاریخ انقضای آن دقت نمایید.

کره فندق با کیفیت و با قیمت مناسب را از کجا بخریم؟

بدون شک فروشگاه های بسیار زیادی در سطح کشور و استان یا شهرستان شما وجود دارند که در زمینه انواع کره های غیر لبنی همچون کره فندق فعالیت می کنند. اما برای خرید این محصول مانند هر محصول دیگری شما بایستی به دنبال استفاده از خدمات مراکزی باشید که به کیفیت بالا در عین قیمت مناسب محصولات توجه ویژه ای داشته باشند. ما در مجموعه لاردی با ارائه محصولاتی مانند کره فندق، کرم فندق،کره بادام زمینی، شکلات فندقی، کرم بیسکوئیت و … با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت سعی کرده ایم رضایت مشتریان خود را جلب نماییم. کیفیت بالای محصولات ما سبب شده است که صادرکننده انواع محصولات مذکور به بیش از 10 کشور دنیا نیز باشیم و در این راستا بتوانیم منفعت اقتصادی مطلوبی را نصیب کشور نماییم. جهت استفاده از خدمات ما و ثبت سفارش خرید می توانید با کارشناسان کادر پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.

نوشته های مشابه