مقالات

کره فندق چگونه تهیه می‌شود

کره فندق

کره فندق چیست؟

کره فندق مخلوطی از فندق و برخی دیگر از طعم دهنده‌ها و ترکیبات است و از نظر ارزش غذایی یکی از بهترین و مناسب‌ترین کره‌های گیاهی در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از ایرانیان ارتباط بسیار محدودی را با فندق دارند و این مغز خوشمزه تنها در سفره‌‌ی عید به چشم می‌خورد و افراد کمی وجود دارند که بطور مستمر و روزانه این مغز خوشمزه و پرخاصیت را برای برطرف کردن انرژی و یا فیبر مورد نیاز بدن خود مصرف می‌کنند. با این حال، لازم به ذکر است که امروزه فندق به جزئی جدایی ناپذیر از صنایع غذایی مختلف تبدیل شده است و در فرایند ساخت محصولات حاوی شکلات و یا شکلات‌های صبحانه از این مغز پرخاصیت و مفید به عنوان طعم دهنده برای بهبود کیفیت و طعم استفاده می‌شود. این ترکیب رویایی از نظر قدمت و میزان محبوبیت در سطح بسیار ایده آلی قرار دارد و فرایند ساخت آن برخلاف تصورات مردم چندان پیچیده و طولانی نیست و شما نیز می‌‌توانید این کره خوشمزه و بی نظیر را با کمی صبر و حوصله در منزل آماده کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید. به منظور آشنایی با خواص کره فندق و طرز تهیه آن در ادامه با ما همراه باشید.

کره فندق یکی از محبوب‌ترین کره‌های گیاهی در میان مردم است

خواص خارق العاده کره فندق:

  • فندق منبعی غنی از امگا 6 و امگا 9 است و سرشار از اسید‌های چرب، ویتامین E و منگنز می‌باشد و تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان در سال‌های اخیر ثابت کرده‌اند که این ترکیبات از نقش بسیار مهمی در سلامت و عملکرد مغز برخوردار هستند.

 

  • یک وعده فندق که معادل با 28 گرم می‌باشد می‌تواند 11 درصد از فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند و مصرف روزانه فندق می‌تواند سلامت سیستم گوارشی بدن شما را تضمین نماید.

 

  • فندق و کره فندق سرشار از آنتی اکسیدان‌های فنولیک هستند که نقش آن‌ها در پیشگیری و مقابله با سرطان به اثبات رسیده است. همچنین، پوست فندق دارای ترکیباتی است که دارای خاصیت ضد التهابی هستند و می‌توانند فشار و چربی خون را به سطح ایده آل بازگردانند و سلامت قلب شما را تضمین کنند.

 

  • مصرف روزانه فندق کلسترول بد یا LDL را در خون کاهش می‌دهد و کلسترول خوب یا HDL را افزایش می‌دهد و از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.

 

  • این مغز خوشمزه و پرخاصیت تاثیر بسیار زیادی را بر روی سلامت و شادابی پوست می‌گذارد و می‌تواند موجب افزایش رطوبت پوست و کاهش چین و چروک‌های صورت شود.

 

  • کره فندق از نظر خواص ذکر شده تفاوتی را با فندق تازه ندارد و مصرف روزانه آن مزایای ذکر شده را برای شما به همراه خواهد داشت.

مصرف فندق می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند

 

طرز تهیه کره فندق:

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، تهیه کردن این کره خوشمزه در منزل آنچنان سخت و پیچیده نیست و شما می‌توانید در کم‌تر از 1 ساعت آن را به راحتی آماده کنید و از خواص جادویی آن بهره‌مند شوید. در این قسمت می‌توانید با طرز تهیه کره فندق آشنا شوید:

 

  • در مرحله اول شما باید فندق را برشته کنید و برای این کار می‌‌توانید از دمای 165 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه استفاده کنید. چنانچه در منزل خود فر گاز ندارید می‌توانید از ماهیتابه برای این کار استفاده کنید ولی باید این فرایند را با احتیاط انجام دهید تا فندق‌ها نسوزند.

 

  • اکنون فندق‌های برشته شده را در میان یک پارچه قرار دهید و پوست فندق‌ها را با تکان دادن و یا مالش پارچه جدا نمایید. توجه داشته باشید که پوست فندق موجب تغییر طعم کره فندق و خراب شدن بافت آن خواهد شد و بهتر است که تمامی پوست مغز‌های برشته شده را در این مرحله جدا کنید.

 

  • فندق‌های بدون پوست را در داخل مخلوط کن و یا غذا ساز بریزید و یک بار به صورت ملایم آن‌ها را چرخ کنید.

 

  • درب مخلوط کن و یا غذا ساز را باز کنید و با کمک قاشق خمیر بدست آمده را بهم بزنید.

 

  • در این مرحله می‌توانید از ترکیبات مختلفی همچون: وانیل، پودر قهوه، شکلات صبحانه، عسل، شیره انگور و یا دارچین به عنوان طعم دهنده استفاده کنید و یا اینکه می‌توانید این کره خوشمزه را بدون اسانس و طعم دهنده تهیه کنید.

 

  • چرخ کردن پوره بدست آمده را به مدت 15 دقیقه ادامه دهید و در نهایت کره را به ظروف نگهداری منتقل نمایید.

 

نکته: میزان ماندگاری این ترکیب در یخچال و در دمای اتاق به ترتیب در حدود 3 ماه و 1 ماه است.

 

شما نیز می‌توانید این کره خوشمزه را در منزل تهیه کنید

چرا کره فندق لاردی بهترین و با کیفیت‌ترین محصول موجود در بازار است؟

مجموعه لاردی به عنوان یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها در زمینه‌ی تولید و فروش محصولات با پایه‌ی فندق در ایران شناخته می‌شود و کیفیت مثال زدنی محصولات لاردی شهرت و اعتبار بسیار زیادی را برای این برند به ارمغان آورده است. لاردی تنها از مرغوب‌ترین مغز‌ها برای تولید کره فندق استفاده می‌کند و این مورد تاثیر بسیار زیادی را بر روی کیفیت و طعم محصولات آن گذاشته است. همچنین، استفاده از جدید‌ترین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید محصولات مختلف از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد مجموعه‌ی لاردی است و کیفیت و ماندگاری انواع کره‌ها و شکلات‌های این شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. بنابراین، چنانچه زمان و دانش کافی برای تهیه کردن این ترکیب خوشمزه در منزل را ندارید، می‌توانید با خرید محصولات لاردی از طعم بخصوص فندق نهایت لذت ببرید.

محصولات لاردی از نظر طعم و مزه تفاوت‌های ناچیزی را با محصولات خانگی دارند

آیا محصولات صنعتی از نظر طعم و مزه تفاوت‌های زیادی را با محصولات خانگی دارند؟

اگرچه نمی‌توان محصولات صنعتی و خانگی را از نظر ترکیب، طعم و میزان ماندگاری در یک رده قرار داد ولی محصولات لاردی در این قضیه مستثنی هستند و از نظر طعم و مزه به محصولات خانگی بسیار نزدیک می‌باشند و قطعاً شما را شگفت زده خواهند کرد. لازم به ذکر است که کره فندق لاردی مراحل کنترل کیفی مختلفی را برای بررسی طعم و مزه پشت سر می‌گذارد و نزدیک‌ترین محصول به کره‌های خانگی است.

 

 

نوشته های مشابه