مقالات

شکلات لاردی بهترین جایگزین شکلات های خارجی

 

شکلات لاردی بهترین جایگزین شکلات های خارجی

شکلات لاردی یکی از خوشمزه ترین خوراکی های موجود در بازار می باشد که دارای انواع مدل ها می باشد. شکلات های خارجی در چند سال اخیر طرفداران زیادی در کشورمان داشتند اما همه ما میدانیم با توجه به بالا بودن قیمت دلار مسلما قیمت شکلات های خارجی نیز برای ما گران خواهد بود.

در کشور ایران برند های مختلف تولید کننده شکلات وجود دارند که از نظر طعم نیز بهتر از شکلات های خارجی هستند، یکی از بهترین جایگزین های شکلات های خارجی، شکلات لاردی می باشد.

شکلات لاردی با طعم ها و مدل های مختلف تولید می شوند که در ترکیبات تمام آنها از مواد طبیعی استفاده شده است.

     شکلات لاردی

کاکائو

بسیاری از مردم واژه های کاکائو و شکلات را بجای یکدیگر به کار میبرند اما این اشتباه است زیرا کاکائو نوعی میوه و دانه است که از آن برای تولید شکلات های کاکائویی استفاده می شود.

همانطور که گفته شد کاکائو یک نوع میوه و دانه است که از درختی که در مناطق گرمسیری رشد میکند، به عمل می آید و از آن استفاده های زیادی می شود مانند تولید شکلات خارجی و ایرانی.

شکلات های لاردی نیز در مدل های مختلف با درصد های مختلف کاکائو تولید می شوند.

این دانه یکی از دانه های پر خاصیت و با ارزش غذایی بالا می باشد که در ادامه خواص آن را بررسی خواهیم کرد.

ارزش غذایی کاکائو

دانه کاکائو حاوی مقدار زیادی ویتامین و پروتئین می باشد ویتامین هایی از قبیل:

_ ویتامینA

_ ویتامین های B1 و B2

و مواد مفید دیگری از قبیل:

_ ریبوفلاوین

_ کلسیم

_ پتاسیم

_ فسفر

_ آهن

_ منیزیم

_ تیامین

_ مس

و مواد مفید دیگر، و همین باعث شده کاکائو خواص بی نظیری داشته باشد.

به همین دلیل است که درون شکلات های لاردی از درصد بالایی کاکائو نسبت به شکلات های خارجی استفاده می شود.

 

دانه کاکائو

 

خواص کاکائو

دانه های کاکائو خواص زیادی دارند و به همین دلیل است که در صنعت پوست و مو برای تولید انواع ماسک ها و کرم ها از آن استفاده می شود.

خواص کاکائو عبارتند از:

  1. شادی و نشاط آور
  2. تقویت قوای جنسی
  3. تولید انرژی مضاعف
  4. کاهش فشار خون
  5. کاهش کلسترول خون
  6. کاهش قند خون
  7. متعادل سازی نوسانات هورمونی
  8. درمان سرفه
  9. جلوگیری از پوسیدگی دندان
  10. کاهش استرس
  11. برطرف کننده یبوست
  12. کمک به بهبود حافظه
  13. جلوگیری از ابتلاء به سرطان
  14. جلوگیری از حمله های قلبی
  15. کمک به کاهش آرتریت

آرتریت نوعی بیماری است که باعث انعقاد خون می شود.

  1. محافظت از پوست
  2. تقویت گردش خون
  3. کمک به سلامت مو
  4. خاصیت ضد التهاب

یعنی از احتمال ابتلاء به عفونت می کاهد.

  1. سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان باعث می شود رادیکال های آزاد بدن مهار شوند و همین امر موجب جلوگیری از ابتلاء به سرطان، حمله قلبی و پیری زودرس می شود.

خواص زیاد کاکائو در کنار طعم خوشمزه در هنگام ترکیب با مواد دیگر باعث پر طرفدار شدن شکلات ها شده است اما به هنگام خرید باید به میزان کاکائویی که درون آن وجود دارد دقت کنید.

بر روی شکلات های لاردی میزان کاکائو مصرفی نوشته شده است و به همین خاطر شما می توانید به آسانی میزان کاکائو درون آنها را بدانید و سپس خریداری کنید.

 

کرم کاکائویی فندقی_ شکلات لاردی

بررسی انواع شکلات و انواع شکلات لاردی

شکلات های تولید شده بسته به طعم آنها متفاوت هستند که فرد با شناخت انواع آن می تواند انتخاب بهتری هنگام خرید آنها داشته باشد.

  1. پودر کاکائو: همانطور که از نام آن پیداست نوعی شکلات خشک است که حالت پودری دارد و درون آن هیچ گونه ماده شیرین کننده ای استفاده نشده است.

این نوع شکلات در دو نوع فرآوری شده و طبیعی موجود است که نوع طبیعی آن رنگ روشنی دارد و بوی شدید و البته خوب کاکائو می دهد اما نوع فرآوری شده آن رنگی تیره دارد و در دو نوع معمولی و تلخ موجود است.

  1. شکلات شیرین نشده: این نوع شکلات را بیشتر ما با نام تلخ می شناسیم اما در اصل اصطلاح درست تر همان شکلات شیرین نشده است، زیرا درون ترکیبات آن از کاکائو استفاده می شود این دانه ها به خودی خود تلخ هستند به همین خاطر در ترکیبات شکلات ها مثل شکلات لاردی از شیرین کننده ها استفاده می شود اما در این نوع از هیچ شیرین کننده ای استفاده نمی شود.

شکلات تلخ چون درصد کاکائو بیشتری دارد خواص بیشتری نیز دارد.

  1. شکلات تیره: این نوع از ترکیب چند ماده از قبیل شیره اصلی کاکائو، کره کاکائو، وانیل و لسیتین تهیه می شود.

گاهی افراد به آن شکلات تلخ هم می گویند و آن را نوعی از شکلات شیرین نشده می دانند در حالی که این باور اشتباه است.

بیشتر شکلات های لاردی از این نوع هستند.

شکلات تیره

  1. شکلات تلخ و شیرین: این نوع نیز طعمی بین شکلات تلخ و نیمه شیرین دارد که درون آن از حدود 35 درصد کاکائو خالص استفاده شده است.
  2. شکلات نیمه شیرین: این نوع نیز حالتی متعادل دارد که نسبت به شکلات تلخ و شیرین شیرینی بیشتری دارد ولی درون آن هم چیزی حدود 35 درصد کاکائو استفاده می شود.
  3. شکلات تیره شیرین: این مدل را شاید بیشتر ما دیده و از آن استفاده کرده باشیم، شکلات هایی که رنگ آنها قهوه ای روشن یا تیره است و طعم آنها شیرین است.

این مدل چیزی حدود 20 تا 40 درصد کاکائو درون ترکیبات خود دارد.

  1. شکلات شیری: در ترکیبات این نوع علاوه بر کره کاکائو و شیره شکلات از مقدار بیشتری شیر خشک استفاده شده است، معمولا شیرین تر از انواع دیگر هستند.

شکلات لاردی نیز در انواع مختلف با برخی از طعم های گفته شده در بالا تولید می شود و همچنین شکلات لاردی یک نوع شکلات صبحانه از ترکیب شکلات های شیری و تیره تولید کرده است که طعم بی نظیری دارد.

به طور کلی شکلات ها درون این 7 دسته قرار می گیرند و شما می توانید بسته به طبع و علایق خودتان یکی از آنها را استفاده کنید.